MALUJEME MYŠÍ

kroužek je určen žákům 3. ročníku

 

Cílem kroužku je naučit žáky pořádně používat jeden počítačový program, ve kterém se vyznají a porozumí filozofii používání jeho nástrojů.

Při kreslení obrázků se žáci naučí mnoho dalšího o počítačich. Naučí se pracovat se schránkou, ukládat svoji práci a otevírat soubory, vybírat nástroje, používat Krok zpět, Lupu atd.

Kreslením v počítači začínáme, protože je pro děti přirozenější než psaní textu na klávesnici a umožňuje v počítači tvořit, což by měl být jeden ze základních cílů výuky informatiky - ovládat informační a komunikační technologie tvořivým způsobem.

14. LEKCE
4. 3. 2020

Program Malování

  • Uspořádání dat na disku (složka, soubor, cesta k souborům a složkám, adresní řádek ve složce)
  • Otevíráme soubory s obrázky
    Žáci se naučili otevírat soubory ve kterých plnili různé úkoly.

OTEVÍRÁME SOUBORY

Záznamy: 1 - 6 ze 6
13. LEKCE

26. 2. 2020

 

Program Malování

  • Jak správně gumovat

Žáci porozuměli různým technikám gumování: použití gumy, vylévání bílé barvy, smazání části obrázku (nástroj Vybrat), nový čistý obrázek. Vědí, kdy je vhodné použít který způsob gumování.

Pracujeme:
"Nedokončená hruška" - Zkušené oko vidí v obrázku z kruhu, oválu a křivek hrušku. Vygumováním přebytečných čar dostaneme výsledný obrázek hrušky. Obrázek s hruškou si dokreslete dle své fantazie...

GUMUJEME - hruška

12. LEKCE

12. 2. 2020

Program Malování

  • Vkládáme tvary - Křivka, nastavení velikosti papíru, tisk
Tvoříme: Valentýnský obrázek

KŘIVKA - Velentýnský obrázek

11. LEKCE

5. 2. 2020

Program Malování

  • Vkládáme tvary - Mnohoúhelník, zobrazení Mřížky
Zadání: Nakresli hrad podle předlohy. Použij k tomu tvary: obdélník, trojúhelník, pětiúhelník a úsečku. Na hradby a vlajku použij nástroj Mnohoúhelník. Abychom měli hradby pěkně rovné, zobrazíme si Mřížku a pomůžeme si pomocnými linkami.

Hrad

Záznamy: 1 - 8 ze 8
10. LEKCE

8. 1. 2020

Program Malování

  • Vkládáme tvary
Zadání: Nakresli housenku ze samých kroužků (tvar Ovál + klávesa Shift), každý obarvi jiným barevným odstínem (ve vlastních barvách vyber barvu a pak nastavuj od světlejšího po nejtmavší odstín).

Housenka

Záznamy: 1 - 8 ze 8
9. LEKCE

11. 12. 2019

Program Malování

  • Vkládáme tvary
Žáci se naučili používat předem nastavené tvary. Naučili se s vybraným tvarem dodatečně manipulovat či jej deformovat. Naučili se rozlišovat, kdy je tvar již vytvořen, a kdy je možné jej ještě editovat. Rozeznávají různé tvary ukazatele myši.

VKLÁDÁME TVARY

8. LEKCE

4. 12. 2019

Program Malování

7. LEKCE

27. 11. 2019

Program Malování

Barevná paleta (barva 1 / barva 2), vlastní barva, tloušťka čáry, nástroj plechovka s barvou a nástroj Kapátko.

Žáci dokáží použít kreslící nástroje Tužka, Štětec, Sprej. Pochopili použití nástrojů pro vyplnění plochy barvou a načtení barvy z obrázku. Chápou, že vybarvovaný útvar musí být úplně uzavřený.

 

Úkolem bylo nakreslit zvětšené bacily pomocí nástroje Sprej a Plechovka ... a zapojit svoji fantazii.

Zvětšené bacily

Záznamy: 1 - 7 ze 7
6. LEKCE

20. 11. 2019

Operační systém Windows: hlavní panel a práce s oknem

Žáci porozuměli tlačítkům pro ovládání velikosti okna. Dakáží zavřít okno, minimalizovat je a nastavit přes celou obrazovku. Zvládnou přecházení mezi aplikacemi pomocí hlavního panelu.

5. LEKCE

6. 11.

SPOUŠTÍME APLIKACE

Žáci se naučili spouštět a zavírat základní aplikace.

4. LEKCE

23. 10. 2019

Žáci se naučili tahat jezdcem posuvníku a měnit tím situaci na pracovní ploše. Při tvorbě a řešení úloh používají zaškrtávací políčka, tlačítka a posuvníky.

Učili se hledat na klávesnici písmena, číslice a psát velká písmena použitím klávesy Shift.

3. LEKCE

16. 10. 2019

Vybarvujeme a kreslíme:

Žáci technicky zvládli volit nástroje, kreslení čarou a vybarvování, vybírat si barvu z palety. Rozumí principu vyplňování uzavřené plochy při vybarvování v bitmapové grafice. Umí dokreslovat obrázky tak, aby jim barva nevytekla jinam.
Žáci dokáží používat nástroj Přímka, Obdélník, Ovál. Jsou schopni napojovat čáry a měnit jejich tloušťku.

3. LEKCE

2. LEKCE

9. 10. 2019

Na PC plníme různé úkoly a hry na kterých si procvičujeme práci s myší: přesouvání a seřazování objektů, dvojklik myší, kreslení čar.

LEKCE 1

2.10. 2019

  • Zapnutí a vypnutí počítače
  • Přihlášení do systému
  • Jak správně držet počítačovou myš
  • Dále jsme plnili krátké úkoly a hry na kterých jsme si procvičili klikání myší na objekty, klikat na levé i pravé tlačítko. Uchopit objekty na pracovní ploše, táhnout s nimi a umístit je na správné místo. Trénovali jsme přesnost ovládání myši.

1. lekce