MALUJEME MYŠÍ
kroužek je určen žákům 3. ročníku
Cílem kroužku je naučit žáky pořádně používat jeden počítačový program, ve kterém se vyznají a porozumí filozofii používání jeho nástrojů.
Při kreslení obrázků se žáci naučí mnoho dalšího o počítačich. Naučí se pracovat se schránkou, ukládat svoji práci a otevírat soubory, vybírat nástroje, používat Krok zpět, Lupu atd.
Kreslením v počítači začínáme, protože je pro děti přirozenější než psaní textu na klávesnici a umožňuje v počítači tvořit, což by měl být jeden ze základních cílů výuky informatiky - ovládat informační a komunikační technologie tvořivým způsobem.
14. LEKCE
4. 3. 2020
Program Malování
- Uspořádání dat na disku (složka, soubor, cesta k souborům a složkám, adresní řádek ve složce)
- Otevíráme soubory s obrázky
Žáci se naučili otevírat soubory ve kterých plnili různé úkoly.
13. LEKCE
26. 2. 2020
Program Malování
- Jak správně gumovat
Žáci porozuměli různým technikám gumování: použití gumy, vylévání bílé barvy, smazání části obrázku (nástroj Vybrat), nový čistý obrázek. Vědí, kdy je vhodné použít který způsob gumování.
Pracujeme:
"Nedokončená hruška" - Zkušené oko vidí v obrázku z kruhu, oválu a křivek hrušku. Vygumováním přebytečných čar dostaneme výsledný obrázek hrušky. Obrázek s hruškou si dokreslete dle své fantazie...
GUMUJEME - hruška
12. LEKCE
12. 2. 2020
Program Malování
- Vkládáme tvary - Křivka, nastavení velikosti papíru, tisk
11. LEKCE
5. 2. 2020
Program Malování
- Vkládáme tvary - Mnohoúhelník, zobrazení Mřížky
Hrad
10. LEKCE
8. 1. 2020
Program Malování
- Vkládáme tvary
9. LEKCE
11. 12. 2019
Program Malování
- Vkládáme tvary
7. LEKCE
27. 11. 2019
Program Malování
Barevná paleta (barva 1 / barva 2), vlastní barva, tloušťka čáry, nástroj plechovka s barvou a nástroj Kapátko.
Žáci dokáží použít kreslící nástroje Tužka, Štětec, Sprej. Pochopili použití nástrojů pro vyplnění plochy barvou a načtení barvy z obrázku. Chápou, že vybarvovaný útvar musí být úplně uzavřený.
Úkolem bylo nakreslit zvětšené bacily pomocí nástroje Sprej a Plechovka ... a zapojit svoji fantazii.
6. LEKCE
20. 11. 2019
Operační systém Windows: hlavní panel a práce s oknem
Žáci porozuměli tlačítkům pro ovládání velikosti okna. Dakáží zavřít okno, minimalizovat je a nastavit přes celou obrazovku. Zvládnou přecházení mezi aplikacemi pomocí hlavního panelu.
5. LEKCE
6. 11.
SPOUŠTÍME APLIKACE
Žáci se naučili spouštět a zavírat základní aplikace.
4. LEKCE
23. 10. 2019
Žáci se naučili tahat jezdcem posuvníku a měnit tím situaci na pracovní ploše. Při tvorbě a řešení úloh používají zaškrtávací políčka, tlačítka a posuvníky.
Učili se hledat na klávesnici písmena, číslice a psát velká písmena použitím klávesy Shift.
3. LEKCE
16. 10. 2019
Vybarvujeme a kreslíme:
Žáci technicky zvládli volit nástroje, kreslení čarou a vybarvování, vybírat si barvu z palety. Rozumí principu vyplňování uzavřené plochy při vybarvování v bitmapové grafice. Umí dokreslovat obrázky tak, aby jim barva nevytekla jinam.
Žáci dokáží používat nástroj Přímka, Obdélník, Ovál. Jsou schopni napojovat čáry a měnit jejich tloušťku.
2. LEKCE
9. 10. 2019
Na PC plníme různé úkoly a hry na kterých si procvičujeme práci s myší: přesouvání a seřazování objektů, dvojklik myší, kreslení čar.
LEKCE 1
2.10. 2019
- Zapnutí a vypnutí počítače
- Přihlášení do systému
- Jak správně držet počítačovou myš
- Dále jsme plnili krátké úkoly a hry na kterých jsme si procvičili klikání myší na objekty, klikat na levé i pravé tlačítko. Uchopit objekty na pracovní ploše, táhnout s nimi a umístit je na správné místo. Trénovali jsme přesnost ovládání myši.