23. LEKCE
16. 5. 2019

 

Program Malování

  • Lupa

Žáci dokáží změnit zoom, rozumí použití lupy pro jemné kreslení.

Děti vypracovávaly plno malých úkolků. Jedním z úkolů (viz. fotogalerie) bylo namalovat květináč a do něj květinu (květinu buď namalovat, nebo zkopírovat z internetu).

22 LEKCE 
9. 5. 2019

 

  • Hra se jmény

Hra se jmény

21. LEKCE
2. 5. 2019

 

  • Přání pro maminku

Přání pro maminku

20. LEKCE
25. 4. 2019

 

Program Malování

  • Otočení / překlopení
  • Úkol: oprav pytel s ovocem
  • tajný vzkaz
19. LEKCE
11. 4. 2019

 

Program Malování

  • Otočení / překlopení
    Žáci jsou schopni vhodně vybrat část obrázku a následně ji otočit či překlopit. Používají tyto nástroje pro řešení úloh. Trénují svoji prostorovou představivost hledáním vhodného nástroje pro zadaný úkol.
PRACUJEME: žáci plnili různé úkoly. Jedním z úkolů bylo nakreslit zubní kartáček, naklonovat a přetočit podle předlohy. Samozřejmostí je obrázkek uložit do určité složky pod určitým jménem.

Otočení / překlopení

18. LEKCE
4. 4. 2019

 

program MALOVÁNÍ

  • Ukládáme svoji práci
  • Práce se dvěma okny Malování
Pracujeme: Vytvoř svoji ZOO

ZOO

Záznamy: 1 - 9 ze 9
17. LEKCE
28. 3. 2019
 
  • Program Malování - Ukládáme svoji práci

Žáci umí uložit svůj obrázek do souboru. Rozumí významu uložení souboru a jeho názvu. Dokáží uložený soubor znovu otevřít. Rozlišují mezi nástroji Uložit a Uložit jako.

PRACUJEME:

V souboru "Dům" našly děti obrázek nehotového domu s nabídkou oken, dveří, komínů a plotů. Měly za úkol postavit si svůj dům. Do domu zasadit okna, dveře, na střechu posadit komín. Plot udělat pěkně rovný a obrázek si dokreslit dle své fantazie. Hotový dům uložit pod jiným názvem (Uložit jako). Jak se s tím kdo popasoval můžete nakouknout do fotogalerie.

16. LEKCE
21. 3. 2019

 

  • Malování - Průhledná barva
Děti plnily různé úkoly. 
Jedním z úkolů byl soubor s názvem "Talíř" (ve fotogalerii). Zadání: Poskládej na talíř různé kousky ovoce tak, aby se mohl dát do výlohy obchodu.

OVOCE

Záznamy: 1 - 7 ze 7
15. LEKCE
14. 3. 2019

 

Kopírujeme - schránka ve Windows

... pokračujeme v plnění úkolů ve kterých procvičujeme práci se schránkou ve Windows.

Děti měly za úkol otevřít soubor s domečkem ... pomocí schránky vytvořit dvě stejná okna a vytvořit plot (kopírovaní laťek). Poté obrázek dle své fantazie dokreslit.

15. LEKCE

14. LEKCE
7. 3. 2019

 

  • Kopírujeme - schránka ve Windows
Žáci porozuměli pojmu schránka a jejímu fungování. Dokáží do schránky zkopírovat výběr a opakovaně jej ze schránky vložit. Poznali, kdy nelze kopírovat a kdy nelze vkládat. Rozumí postupům založeným na kopírování. Pomocí kopírování dokáží vytvářet obrázky.
 
V souboru "auto" měli žáci za úkol okopírovat kolo a vložit na vhodná místa... tento úkol celkem zaujal a tak někteří svůj obrázek se zájmem "vyšperkovali".
V souboru "jachta" měli za úkol podle předlohy dokopírovat okna, okýnka a zábradlí...

Kopírujeme

Záznamy: 1 - 12 ze 12
13. LEKCE
28. 2. 2019
  • Pracujeme s částí obrázku
... děti dostaly za úkol vypracovat pár úkolků na procvičení práce s částí obrázku. Umí použít nástroj pro označení části obrázku. S vybranou částí obrázku dokáží manipulovat nebo jej deformovat. Pomocí výběru a přesouvání částí obrázku dokáží řešit jednoduché problémy.
LEKCE 12
20. 2. 2019
  • Uspořádání dat na disku (soubor, složka, cesta k souborům a složkám)
  • Otevíráme soubory s obrázky

 

V programu Malování děti otevíraly soubory, ve kterých plnily různé úkoly.

 

Ve fotogalerii níže jsou 2 ze 4 úkolů: 

1) v souboru Květiny měly děti za úkol květiny vybarvit nástrojem Plechovka. Nebylo to však zas až tak jednoduché - nejprve musely vyspravit všechny "díry", aby jim barva nepřetekla.

2) v souboru Zbrojnoš měly děti za úkol dokreslit zbrojnoši hlavu.

Fotogalerie: Skupina 1

LEKCE 11
10/1

JAK SPRÁVNĚ GUMOVAT

Žáci porozuměli různým technikám gumování: použití gumy, vylévání bílé barvy, smazání části obrázku, nový čistý obrázek. Vědí, kdy je vhodné použít který způsob gumování.

Pracujeme:

1) "Nedokončená hruška"
Zkušené oko vidí v obrázku z kruhu, oválu a křivek hrušku. Vygumuj přebytečné čáry tak, aby vznikla hruška. Výslednou hrušku vybarvi nástrojem plechovka.

2) Namaluj mráček
Vlož předdefinovaný tvar "Obláček". Umaž "ocásek". Mráček dokresli - je na tobě, jestli z něj bude "beránek" na letní obloze, vítr, nebo dokonce bouřkový mrak.

Jak správně gumovat

LEKCE 10
13. 12. 2018

 

VKLÁDÁME TVARY - nástroj MNOHOÚHLENÍK

Zadání:

Namaluj hrad podle předlohy.

LEKCE 9

6. 12. 2018

 

... pokračujeme v procvičování vkládání tvarů.

Zadání:

Nakresli housenku ze samých kroužků, každý obarvi jinou barvou: ve vlastních barvách vyber barvu a pak nastavuj od světlejšího po nejtmavší odstín.

LEKCE 8
29/11

Program Malování
  • kouzelný krok ZPĚT
    Žáci pochopili užitečnost nástroje Zpět.
  • Vkládáme TVARY
    Žáci se naučli používat předem nastavené tvary. Naučili se s vybraným tvarem dodatečně manipulovat či jej deformovat. Naučli se rozlišovat, kdy je tvar již vytvořen, a kdy je možné jej ještě editovat. Rozeznají různé tvary ukazatele myši. 
PRACUJEME:
Vytvářej stejné tvary různé velikosti a skládej je přes sebe. Obrázek vybarvi.

 

Vkládáme tvary

LEKCE 7
22/11

Program Malování
  • bublinková nápověda
  • panel barvy (barva 1, barva 2, vlastní barva)
  • nástroj tužka, plechovka a kapátko
  • tloušťka čár
Pracujeme:
Nakresli zvětšené bacily. Použij nástroj sprej.

LEKCE 6

15/11

 
  • Opakování z minulé lekce (spouštíme aplikace, píšeme na klávesnici)
  • Práce s oknem ve Windows

LEKCE 5

8/11

 
SPOUŠTÍME APLIKACE + Píšeme na klávesnici

LEKCE 1 - 4

11/10, 18/10, 25/10, 1/11

 
CO UŽ UMÍME

V těchto lekcích jsme plnili krátké úkoly a hry.

Procvičili jsme si klikání myší na objekty. Klikat na levé i pravé tlačítko. Uchopit objekty na pracovní ploše, táhnout s nimi a umístit je na správné místo. Trénovali jsme přesnost ovládání myši. Natrénovali jsme dvojklik bez toho, abychom myší škubali. Žáci porozuměli principu vyplňování uzavřené plochy při vybarvování v bitmapové grafice. Umí dokreslovat obrázky tak, aby barva nevytekla jinam.

Žáci dokáží používat nástroj Přímka, Obdélník, Ovál. Jsou schopni napojovat čáry a měnit jejich tloušťku. Naučili se tahat jezdcem posuvníku a měnili tím situaci na pracovní ploše. Při tvorbě a řešení úloh používali zaškrtávací políčka, tlačítka a posuvníky.

Žáci se učili hledat na klávesnici písmena, číslice a další znaky. Naučili se psát velká písmena použitím klávesy Shift.